Відповіді та питання

Відповіді на питання, які найчастіше турбують абонентів.

  1. Які терміни доставки рахунків на оплату послуг з централізованого опалення?
  2. Як розраховується обсяг споживання теплової енергії?
  3. Чому сусід платить за опалення менше, ніж я? Адже ми маємо однакові квартири.
  4. Як я можу визначити чи виконано перерахунок за відсутню послугу з централізованого опалення?
  5. В моєму будинку встановлено загальнобудинковий лічильник теплової енергії. Нарахування за послуги ЦО проведені не за показаннями лічильника, а за нормами споживання. Чому? Хто несе відповідальність за роботу приладу обліку теплової енергії?
  6. В будинку встановлено загальнобудинковий лічильник теплової енергії. В квартирі холодно. Чому мені відмовляють в замірах температури?
  7. Як сплачувати за опалення без комісійних зборів?
  8. Як запобігти появі заборгованості за послуги з централізованого опалення?
  9. Як позбутися наявних боргів?
  10. Яким чином стягується заборгованість та її наслідки?
  11. Що треба для укладення договору та переоформлення особового рахунку в квартирі?
  12. Чи є необхідність укладання договору на послуги з централізованого опалення?
  13. Які документи необхідно надати у разі зміни розміру опалювальної площі?
  14. Куди необхідно звертатися для призначення субсидії?
  15. Які документи необхідно подати для врахування пільги споживачу?
  16. Чому припинена раніше призначена субсидія?
  17. «Надворі ж тепло. Навіщо подавати тепло?»
  18. Як отримати розстрочку в оплаті послуги централізованого опалення?

1. Які терміни доставки рахунків на оплату послуг з централізованого опалення?

Рахунки на оплату послуг з централізованого опалення  доставляються щомісяця після 5 числа місяця, наступного за розрахунковим. Тобто квитанцію за послуги з централізованого опалення, надані в листопаді, Ви отримаєте в грудні після 5 числа.

2. Як розраховується обсяг споживання теплової енергії?

У разі встановлення будинкових приладів обліку теплової енергії споживач оплачує послуги згідно з їх показаннями пропорційно опалюваній площі квартири.

У разі відсутності у квартирі та на  вводах  у  багатоквартирний  будинок  засобів  обліку  теплової енергії плата за надані  послуги  справляється  згідно  з розрахунку фактичної норми витрат теплової енергії на опалення 1 кв. метр опалюваної площі квартири з урахуванням фактичної температури зовнішнього повітря і фактичної  кількості  днів  надання  послуги в місяці, який є розрахунковим.

3. Чому сусід платить за опалення менше, ніж я? Адже ми маємо однакові квартири.

Можливі варіанти при сплаті за послуги з централізованого опалення:

  • сусід має пільги з оплати житлово-комунальних послуг;
  • користується субсидією.

4. Як я можу визначити чи виконано перерахунок за відсутню послугу з централізованого опалення?

Суму перерахунку за послугу з централізованого опалення Ви зможете побачити в рахунку за послуги з централізованого опалення в графі «Перерахунок», в місяці, наступному за розрахунковим. Тобто в квитанції, яку Ви  отримаєте  в січні, буде зазначено сумма за послуги  з централізованого опалення надані в грудні та сума перерахунку за листопад.

5. В моєму будинку встановлено загальнобудинковий лічильник теплової енергії. Нарахування за послуги ЦО проведені не за показаннями лічильника, а за нормами споживання. Чому? Хто несе відповідальність за роботу приладу обліку теплової енергії?

В разі, коли в будинку встановлений прилад обліку теплової енергії, розрахунок спожитої теплової енергії ведеться з урахуванням його показань за умови своєчасної повірки та  коректної роботи лічильника. У розрахунках між теплопостачальною організацією і споживачем враховується час некоректної роботи теплолічильників. Граничнодопустиме значення відносної похибки витратомірів (лічильників) не повинно перевищувати ±3 %.

В разі виявлення  відхилень від вказаних вимог, КП “Жовтоводськтепломережа” проводить нарахування за нормами споживання. Цей факт відображується в подобовому звіті роботи тепло лічильника за відповідний період.

При цьому зауважуємо, що відповідальність за коректну роботу лічильника несе балансоутримувач вузла обліку теплової енергії. Для запобігання нарахувань за нормами споживання балансоутримувач зобов’язаний протягом звітного періоду регулярно контролювати та аналізувати показання приладу обліку теплової енергії. КП “Жовтоводськтепломережа” отримує подобовий звіт наприкінці звітного періоду і не в змозі, та не зобов’язана, слідкувати за роботою приладу на протязі розрахункового періоду. Балансоутримувачу необхідно провести відповідні регламентні роботи по налагодженю роботи приладу обліку для недопущення виникнення аналогічних ситуацій в подальшому.

6. В будинку встановлено загальнобудинковий лічильник теплової енергії. В квартирі холодно. Чому мені відмовляють в замірах температури?

В разі, коли в будинку встановлений прилад обліку теплової енергії, заміри температур в квартирах, які необхідні для виконання перерахунків, не проводяться у зв’язку з тим, що оплата послуг за централізоване опалення відбувається не за розрахунковими даними, а за фактично отриманою будинком кількістю теплової енергії згідно показань приладу обліку. Однією з основних причин понижених температур в квартирах житлових будинків , в яких встановлено прилади обліку теплової енергії, є постійні прикручування загальнобудинкової засувки на трубопроводах теплової енергії, що протирічить встановленим нормам. В даному випадку питання повинне вирішуватись самими мешканцями будинку шляхом посилення контролю за  відповідальними особами.

7. Як сплачувати за опалення без комісійних зборів?

Сплатити за послуги  з централізованого опалення можливо у відділі збуту КП «Жовтоводськтепломережа» (по прийому населення) .

Оплати приймаються через термінали ПАТ КБ «ПриватБанк» у безготівковій формі платіжними картками будь-якого банку України без зняття комісії.

Графік роботи: понеділок, вівторок, четвер, п’ятниця- з 9-00 до 16-00, перерва з 12-00 до 13-00; ,    Середа — не прийомний день. Телефон для довідок: 050-420-55-59.

Якщо Ви маєте намір сплатити за послуги теплопостачання готівкою через банк, термінал самообслуговування чи у відділенні пошти, уважно перевірте  реквізити для сплати рахунків.

8.  Як запобігти появі заборгованості за послуги з централізованого опалення?

Нехай стане для Вас звичкою щомісяця до 20-го числа платити за опалення. Будьте впевненні, що вчасно сплачена сума, дозволить Вам не накопичувати заборгованість, яку все одно доведеться сплачувати.

9. Як позбутися наявних боргів?

Ваші борги таки виросли і Вам важко погасити всі одразу? Укладіть договір погашення заборгованості строком до 2-х років (в залежності від величини суми заборгованості). Якщо Ви будете його дотримуватися, він захистить Вас від суду. Для укладення договору необхідно при собі мати:

  • документ, що підтверджує право власності на квартиру або право користування квартирою;
  • копію документу, що посвідчує особу споживача (для громадян України — паспорт громадянина України або тимчасове посвідчення громадянина України, видане у зв’язку з втратою паспорта чи у зв’язку з прийняттям громадянства України; для іноземців — національний паспорт або документ що його замінює;
  • копію довідки про присвоєння ідентифікаційного номеру власника.

10. Яким чином стягується заборгованість та її наслідки?

Якщо з якихось причин споживачі вчасно не розраховуються за надані послуги, підприємство змушене звертатись до суду для стягнення боргу в судовому порядку.

Повідомляємо, що в такому разі на боржників будуть додатково покладені судові витрати та витрати на сплату нарахованих від простроченої суми боргу інфляційних, 3% річних та пені, що передбачено чинним законодавством.

Стягнення боргу за житлово-комунальні послуги з 2010 р. відбувається в спрощеному варіанті – згідно ч.1. ст.95 ЦПК України шляхом видачі судового наказу (без судового засідання та виклику сторін для заслуховування їх пояснень).

Якщо після отримання судового наказу боржник добровільно не сплатить визначену суму, справа передається в Державну виконавчу службу, яка здійснює примусове стягнення боргу з усіма нарахуваннями + 10% від загальної суми (виконавчий збір).

Державний виконавець діє згідно ЗУ «Про виконавче провадження»: якщо після передачі справи до Державної виконавчої служби боржник в 7-денний термін не сплатить визначену суму, державний виконавець накладає арешт на кошти, рухоме та нерухоме майно боржника. Якщо сума, що підлягає стягненню за виконавчим провадженням, перевищує 10 розмірів мінімальної заробітної плати (з 1 січня 2017 року мінімальна зарплата – 3200 грн.), то вилученню з подальшою реалізацією для погашення визначеної суми, підлягає житло боржника (навіть єдине) та земельна ділянка, на якій воно розташоване.

Тому переконливо просимо Вас своєчасно розраховуватись за надані послуги та не допускати накопичення боргів, щоб в майбутньому уникнути додаткових витрат, пов’язаних зі стягненням суми боргу через суди. Закликаємо не доводити справу до суду – так Ви уникнете зайвої витрати коштів і нервів.

Сподіваємось на Ваше розуміння. В свою чергу, Ваші своєчасні розрахунки за надані послуги дозволять нам стабільно забезпечувати Ваші будинки та квартири теплом.

11. Що треба для укладення договору та переоформлення особового рахунку в квартирі?

Перелік оригіналів документів, необхідних для укладення договору про надання послуг теплопостачання, які потрібно мати при собі:

— документ, що посвідчує особу споживача (для громадян України — паспорт громадянина України або тимчасове посвідчення громадянина України, видане у зв’язку з втратою паспорта чи у зв’язку з прийняттям громадянства України; для іноземців — національний паспорт або документ що його замінює;

— довідку про присвоєння ідентифікаційного номеру;

— технічний паспорт;

— документ, що підтверджує право власності на квартиру або право користування квартирою;

— витяг з державного реєстру ( за наявності);

— довідку про склад сім’ї.

12. Чи є необхідність укладання договору на послуги з централізованого опалення?

Згідно із ч. 3 ст. 20 Закону України “Про житлово-комунальні послуги”, споживач зобов’язаний укласти договір на надання житлово-комунальних послуг, підготовлений виконавцем на основі типового договору (для населення).

Укладення договору про надання послуг теплопостачання є обов’язком споживача.

Договір — документ, який є угодою сторін про встановлення та врегулювання стосунків по наданню послуг з  централізованого опалення. Договором сторони визначають права й обов’язки. Укладення договору сприяє інтересам двох сторін.

13. Які документи необхідно надати у разі зміни розміру опалювальної площі?

Споживач зобов’язаний з моменту виникнення змін, звернутись до КП «Жовтоводськтепломережа»,  для внесення за погодженням з виконавцем у договір змін, що впливають на розмір плати за послугу з ЦО, при цьому споживач повинен надати копію  техпаспорту на квартиру та мати з собою особисті  документи.

14. Куди необхідно звертатися для призначення субсидії?

Для призначення субсидії громадянам необхідно звернутися із відповідною заявою до Управління праці та соціального захисту населення Жовтоводської міської ради за адресою: м. Жовті Води, вул. Першотравнева, 24.

15. Які документи необхідно подати для врахування пільги споживачу?

Для врахування пільги споживачу необхідно надати у відділ енергозбуту комунального підприємства «Жовтоводськтепломережа» наступні документи:

  • заява;
  • довідка про склад сім’ї;
  • копію пільгового посвідчення (оригінал пред’явити обов’язково);
  • копію паспорта, ідентифікаційного кода (оригінал пред’явити обов’язково);
  • копії свідоцтва про народження дітей (якщо в сім’ї пільговика є неповнолітні діти).

Звертаємо Вашу увагу, що перед тим, як подавати документи в відділ енергозбуту КП «Жовтоводськтепломережа» для врахування пільги, споживач обов’язково повинен звернутися в Управління праці та соціального захисту населення для реєстрації в Єдиному реєстрі осіб, які мають право на пільгу. У разі коли у складі сім’ї пільговика відбулися зміни,  що потребують  коригування  включеної  до Реєстру інформації, він повідомляє про це уповноважений орган.
Відповідно до п. 22 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених Постановою КМУ від 25 липня 2005 р. № 630, оплата за послуги з урахуванням пільг нараховується з дати подання документів, що підтверджують право на пільгу.

16. Чому припинена раніше призначена субсидія?

Згідно ПКМУ № 848 від 21 жовтня 1995р. (із змінами) надання раніше призначеної субсидії припиняється за поданням житлово-експлуатаційних організацій, житлово-будівельних (житлових) кооперативів, об’єднань співвласників багатоквартирного будинку та організацій, що надають житлово-комунальні послуги,   якщо громадянин, якому призначено субсидію, не сплачує відповідну частку житлово-комунальних послуг.

Подання надається структурним підрозділам з питань соціального захисту населення до 10 числа місяця, що настає за місяцем, в якому виникли такі обставини. Надання субсидії припиняється з місяця, в якому надійшло таке подання.

Для запобігання припинення надання раніше призначеної субсидії, просимо Вас, відповідально поставитись до вчасної та в призначених обсягах сплати вартості фактично спожитої послуги з урахуванням розміру призначеної субсидії.

Субсидія – це суттєва економія коштів сімейного бюджету в сучасних умовах.

17. «Надворі ж тепло. Навіщо подавати тепло?»

Короткочасне підвищення температури зовнішнього повітря не є причиною для припинення подачі теплоносія або завершення опалювального сезону.

Згідно з чинним законодавством України, рішення про початок та закінчення опалювального сезону приймається відповідним рішенням виконавчого комітету, виходячи з кліматичних умов згідно з будівельними нормами і правилами, правилами технічної експлуатації, нормами санітарного законодавства та іншими нормативними документами.

КП «Жовтоводськтепломережа» подає теплоносій належної якості відповідно до температурного графіка і немає повноважень на власний розсуд або на вимогу споживачів повністю/частково припиняти подачу теплоносія у зв’язку з потеплінням. Тим більше, такі дії можуть спричинити обурення решти споживачів товариства, особливо це стосується родин, у яких є діти, хворі члени родини, а також особи похилого віку.

В багатоквартирних будинках, в яких встановлені прилади обліку теплової енергії, можуть додатково встановлюватись спецальні пристрої (теплорегулююча арматура), які регулюють кількість теплоносія в залежності від температури зовнішнього повітря.

18. Як отримати розстрочку в оплаті послуги централізованого опалення?

Постановою Кабінету Міністрів від 19.10.2016 №744 «Про зменшення фінансового навантаження на споживачів щодо оплати послуги з централізованого опалення шляхом створення умов для отримання розстрочки на оплату послуги з централізованого опалення» надана можливість споживачам послуги з централізованого опалення, що не є отримувачами субсидій на оплату даної послуги, отримати розстрочку в оплаті послуги з централізованого опалення.

  1. Комунальні витрати перевищують 15-20% сукупного сімейного доходу-оформляйте субсидію і ви її гарантовано отримаєте.
  2. Не встигли оформити субсидію до початку опалювального сезону?Подавайте документи- Уряд компенсує сімейні витрати за сплачені у жовтні та листопаді комунальні рахунки.
  3. Програма субсидій на Вас не поширюється? Зверніться із заявою до КП «Жовтоводськтепломережа» і сплачуйте за тепло рівними частинами протягом року: 50% -в опалювальний період, 50%-у міжопалювальний.